RAID stands for either Redundant Array of Inexpensive Disks, or Redundant Array of Independent Disks. NAS RAID is used in the network attached storage devices. There is a need for a RAID 1 controller for each disk in the array for best performance.RAID 5 is another common RAID hard drive arrangement found on the NAS devices. If any drive fails in a RAID 5 array, the system can rebuild the data as soon as that drive is replaced. En effet, chaque technologie RAID apporte ses avantages et ses inconvénients. Ils sont capables de mieux résister aux températures élevées et embarquent un mécanisme de correction d'erreur utile lors de l'utilisation de systèmes RAID. RAID 1 provides you with good fault tolerance and is simpler than RAID 1-0. Do make sure that any email alerts are properly configured to a valid email account and that the email will not be diverted to a SPAM folder.Have your problem been solved? Si vous désirez pas vous prendre la tête, il est toujours possible d'utiliser ce mode de fonctionnement. Par ailleurs, Western Digital annonce certaines améliorations pour les activités de streaming multimédia (je n'ai pas plus d'informations sur ce point, que j'avoue ne pas avoir creusé). NAS-based storage offers administrative features that simplify or reduce manual disk expansion and archiving functions, user and application partitioning, data protection, and other time-consuming storage maintenance activities.NAS devices with more than one hard drive bring an extra level of fault tolerance to the network as many offer mirroring RAID features and functionality.The controller treats each drive as a stand-alone disk, therefore each drive is an independent logical drive with its own drive letter. Ces disques ont été, eux aussi, testés avec les NAS provenant des principaux fournisseurs dans le domaine.Ces disques ont cependant un léger inconvénient.
Le principe est simple : les fichiers sont éclatés sur les différents disques, comme pour un RAID 0, mais à la fin de chaque bande, un contrôle de parité est effectué. En effet, pour la plupart, ils impliquent un nombre assez important de disques et sont surtout à usage professionnel. Le RAID 10 est une combinaison du RAID 1 et du RAID 0 nommé également RAID 1+0. NAS systems often contain more than one hard disk drive; they are arranged into logical, redundant storage containers or RAID arrays for added redundancy/security – thus, protecting data in the case of disk failure.Whether you are a home, small office or business user, NAS devices allow you to share large amounts of data with other PCs or laptops in your network – easily, efficiently, and cost-effectively.You can now add storage to your network without upgrading or replacing existing servers – which can be an expensive option. On parle ici de volume agrégé par bande à parité répartie. As Hard drives have grown p… The idea is to combine standard drives into an array which performs better than a single disk and at the same time your computer sees it as a standalone drive. alors là, ce serait génial !! Dès que les finances me le permettront, j'investis 3 autres HDD et je fais le test ! This technology can be used in different ways to achieve different results called RAID Levels/Modes. This layout is useful when read performance or reliability is … When either drive fails in a RAID 1 array, the other drive goes on to store and allow access to the data. The array is arranged so that failure of one disk can be kept hidden. Car une fois que vous aurez opté pour un RAID, ce sera compliqué d'en changer ou de le faire évoluer. In the situation of using any modern multi-threaded operating system (Windows or Linux), RAID 1 array usually has a better performance for split seeks, which means access of same memory location by two different users. Je relayerai sur twitter Pas besoin d'en développer un autre puisque Syno l'a fait... Tu peux utiliser l'option de réinitialisation pour refaire tout l'assistant de config et repartir à zéro.Bonjour, je viens de voir ton site, et je viens d'acheter un NAS synology DS418 et j'ai mis un HDD WD red de 4 Go, car les finances ne me permettait pas d'investir tout de suite 4 HDD! RAID 0 or striping mode is used to achieve higher storage capacities with maximum speed. Vous pouvez paramétrer 2 disques en RAID 0 pour profiter du gain de performance pour travailler sur des fichiers temporaires par exemple et sécuriser vos données sur 2 disques en miroir avec le RAID 1. Best used for speed and redundancy. If not, please input query in the search box below. However, there can be maximum two disks only.
There are many RAID levels, and the levels in RAID have been gradually developed over a period of time. If any drive fails in a RAID 5 array, the system can rebuild the data as soon as that drive is replaced. Ils sont plus chers, de quelques euros, que des disques classiques. Il en découle une utilisation des disques bien différente de celle de nos PC. Leur MTBF (temps moyen entre deux pannes) est également plus élevé que les modèles classiques (+35%). Pas de RAID, pas de JBOD et du coup, pas de sécurité. This configuration offers no parity, striping, or spanning of disk space across multiple disks, since the data is mirrored on all disks belonging to the array, and the array can only be as big as the smallest member disk.
If not, please input query in the search box below. Les photos numériques sont de plus en plus lourdes, on filme désormais avec nos smartphones (dont les fichiers peuvent être très volumineux), on a de plus en plus de caméra type GoPro ou équivalentes, qui elles aussi vous obligeront à avoir du stockage. Il s'agit de disques fonctionnant à 5900tr/min. However, there can be maximum two disks only.
The two most common RAID levels are RAID 1 and RAID 5: JBOD The controller treats each drive as a stand-alone disk, therefore each drive is an independent logical drive with its own drive letter. Si un disque lâche, vous conservez vos données qui sont lisibles sur les autres disques composants le RAID 1. Different arrays are suited for different situations. La fiabilité est privilégiée sur les performances extrêmes.