Only three of these stabilizers have working rudders. Au total lors de cette seconde série 39 nouveaux exemplaires furent construits. Newcomer Services; The Outer Marker; Comments; Group Flights & Events; Swap Meet; Virtual … There is a Gmax C2A Greyhound out built by Rick Sasala. La mise en production de cette nouvelle série d'appareils fut autorisée en février 1982, et la production fut financée par un contrat sur plusieurs années signé en 1983, la production fut répartie comme suit : 8, 6, 8, 8 et 9. Pendant la guerre du Golfe, les C-2A des différentes flottilles de soutien furent grandement mis à contribution. [7], A VRC-40 C-2A after SLEP on the USS Carl Vinson (CVN-70), July 2009. Here's What it Takes to Become a Certified C2-A Pilot From:C-2A Greyhound. Il est construit par Grumman (maintenant Northrop Grumman). Powered by two Allison T56 turboprop engines, the C-2A can deliver up to 10,000 pounds (4,500 kg) of cargo, passengers or both. Note: A C-2 Greyhound of the Fleet Logistics Support Squadron 30 (VRC-30), embarked on the USS Ronald Reagan, operating out of RAAF Amberley for Exercise Talisman Sabre 2019. Northrop Grumman is currently working on an upgraded C-2 version, and has offered to modernize the fleet with components common to the E-2D Hawkeye. [3], The C-2 Greyhound is competing with the V-22 Osprey for use as the future Carrier Onboard Delivery aircraft. Cet appareil était compatible avec les ascenseurs des porte-avions les plus récents et pouvait être catapulté. It's nice. L'Aéronavale ne disposant pas d'avions de liaisons, ces deux C-2 permirent des rotations entre la base aéronavale de Hyères (Var), où 50 pilotes et mécaniciens américains s'étaient installés, et le porte-avions Charles-de-Gaulle qui croisait au large des côtes libyennes[6]. The COD's first flight took place on 18 November, 1964. After successful testing, Grumman began production of the aircraft in 1965. Côté carburant, il possède deux réservoirs dans les ailes d'une capacité totale de 6 905 litres. A second airframe is currently nearing completion and it is anticipated that the remaining 34 aircraft will all undergo the SLEP upgrade within the next five years as operations and schedule permit. Dans une moindre mesure, en 2011, deux C-2 Greyhound américains ont été mis à la disposition de la marine nationale française dans le cadre des opérations contre le régime libyen, faisant suite à la résolution 1973 du Conseil de sécurité de l'ONU. The C-2 Greyhound, a derivative of the E-2 Hawkeye, shares wings and power plants with the E-2, but has a widened fuselage with a rear loading ramp. The Greyhound prototype achieved first flight in 1964 while C-2A production began in 1965, lasting until 1968. The C-2 replaced the piston-engined Grumman C-1 Traderin the COD role. The initial Greyhound aircraft were overhauled in 1973. It can also carry litter patients in medical evacuation missions. Strap in the cockpit of a C-2 Greyhound as it launches from USS Harry S. Truman aircraft carrier on Christmas Day a few years back. Paul B. KSMS/KSSC Quick Navigation Aircraft Design Archive Top. Strap in the cockpit of a C-2 Greyhound as it launches from USS Harry S. Truman aircraft carrier on Christmas Day a few years back. Au décollage à partir d'un porte-avions, la charge utile maximale est de 4 536 kg, tandis qu'à partir d'une base à terre il peut en emporter 6 804 kg. The older C-2As were phased out in 1987, and the last of the new models was delivered in 1990. Stacy Justeson 2003 (cropped).jpg 668 × 668; 372 KB. Le programme fut mené par la Naval Air Rework Facility. According to the U.S. Navy 7th Fleet, a United States Navy C-2A aircraft belonging to VRC … Les nouveaux appareils furent livrés aux flottilles WAV-110, WAV-120, VR-24, VRC-30, VRC-40 et VRC-50[1]. Leur retrait, selon les prévisions de 2018, est prévu en 2024[5]. Le nouveau C-2A partage beaucoup des améliorations apportées à l'E-2C Hawkeye. The first of two prototypes flew in 1964. The Navy's relatively tiny C-2 Greyhound community and the carrier onboard delivery (COD) mission was in the news last week for tragic reasons.A Greyhound flying out of … This is what a trap landing on the flight deck of USS Truman aircraft carrier looks like from the cockpit of a U.S. Navy C-2A Greyhound aircraft. Les ailes du C-2A se replient le long du fuselage afin de gagner de la place dans le hangar. Design and development. En 2005, l'US Navy annonça qu'une nouvelle version du C-2A basée sur l'E-2D, pourrait être choisie pour assurer les futures missions de liaisons de transport entre les porte-avions et les bases à terre mais cela ne s'est pas concrétisé. Northrop Grumman has proposed modernizing the C-2 rather than replacing them with the Osprey. The Kawasaki C-2 (previously XC-2 and C-X) is a mid-size, twin-turbofan engine, long range, high speed military transport aircraft developed and manufactured by Kawasaki Aerospace Company.In June 2016, the C-2 formally entered service with the Japan Air Self-Defense Force (JASDF). Sound on to hear the intense cockpit convo between a student pilot and her instructor. The aircraft is mainly used to transport high-priority cargo, mail and passengers between carriers and shore bases, and can also deliver cargo like jet engines and special stores. Désignations des avions de transport des, à l'instar de celle du North American A-5 Vigilante, une dérive plus haute mais repliable aurait pu être envisagée, mais la configuration du Grumman E-2 Hawkeye a été conservée, List of United States Navy aircraft squadrons, Portail des forces armées des Ãtats-Unis, https://fr.wikipedia.org/w/index.php?title=Grumman_C-2_Greyhound&oldid=179817366, Avion de transport militaire de l'US Navy, Avion militaire construit aux Ãtats-Unis, Avion militaire de la guerre du Viêt Nam, Article contenant un appel à traduction en anglais, Catégorie Commons avec lien local différent sur Wikidata, Portail:Histoire militaire/Articles liés, Portail:Relations internationales/Articles liés, Portail:Forces armées des Ãtats-Unis/Articles liés, licence Creative Commons attribution, partage dans les mêmes conditions, comment citer les auteurs et mentionner la licence. Le premier appareil ressortit des ateliers en avril 1978 et après une batterie de tests, il put rejoindre la VRC-50. This was followed by a second production batch beginning in 1984 and consisting of the improved C-2A(R) ("R" for "Reprocured") models and were ordered to replace original Greyhounds in service. Dans le même temps la VRC-50 délégua un C-2A à Bahreïn, pour assurer les liaisons avec l'USS Independence puis l'USS Midway. (source Wikipedia) - Grumman C-2 Greyhound - Download Free 3D model by helijah (@helijah) [aff3544] Trouvez les C 2a Greyhound images et les photos d’actualités parfaites sur Getty Images. The landing limit is quickly approaching for most of the airframes, and the SLEP will increase the Greyhound's projected life to 15,000 hours or 36,000 landings. Le fort taux d'utilisation des appareils et l'impossibilité pour la marine américaine de financer un nouveau programme de remplacement conduisit, à la fin des années 1970, à un programme de rénovation appelé SLEP (Service Life Extended Program). After 16 days, both aircraft returned to the US via Shannon Airport, Ireland on 18 June 2011. It debuted with FlightGear 1.9.0 in December 2008. C-2A interior DN-SD-03-16988.JPEG 2,000 × 1,312; 542 KB. The C-2A(R) also served the carrier battle groups during Operations Desert Shield and Desert Storm, as well as currently during Operation Enduring Freedom. Le C-2 a la possibilité de recevoir une perche de ravitaillement en vol. There are ongoing efforts to sell it overseas to countries such as New Zealand and the United Arab Emirates. Further improvements to the C-2 have followed. La première version datant des années 1960 était motorisée avec des turbopropulseurs Allison T56-A-8 développant 4 106 ch et des hélices Aeroproducts A6441 FN 248. Pour cette mission, une partie des appareils fut basée sur la NAS Subic Bay dans les Philippines. Pour les convoyages à grande distance, il peut recevoir 6 réservoirs supplémentaires dans la cabine d'une capacité de 920 litres (736 kg) chacun. One of the Greyhound's most important features is its internal volume of 860 cubic feet of cargo space. The Grumman C-2 Greyhound is a twin-engine, high-wing cargo aircraft, designed to carry supplies and mail to and from aircraft carriers of the United States Navy. En 1984, plus de C-2A ont été commandés sous la désignation Reprocured C-2A ou C-2A (R). In the mid-2000s, 36 Greyhound aircraft underwent a life extension program, in addition to receiving a glass cockpit. It's part of a qualifications test she must pass ten times in order to be certified as a C2-A pilot. The first of two prototypes flew in 1964. En 2002, l'US Navy lança un programme d'extension de durée de vie de 36 C-2 nécessitant le remplacement du caisson central de voilure[2]. The SLEP includes structural improvements to the center wing, navigational upgrades including the addition of GPS and the dual CAINS II Navigation System, the addition of crash survivable flight incident recorders, and a Ground Proximity Warning System. Le premier prototype effectua son premier vol le 18 novembre 1964 aux mains de Don Fish et David Seeman. Les C-2A sont conçus pour endurer 36 000 appontages et 15 000 heures de vol[2]. The aircraft provides critical logistics support to carrier strike groups. The Grumman C-2 Greyhound is a twin-engined, high-wing cargo aircraft, designed to carry supplies, mail, and passengers to and from aircraft carriers of the United States Navy.Its primary mission is carrier onboard delivery.The aircraft provides critical logistics support to carrier strike groups. Jump to navigation Jump to search. Title: Grumman C-1 (TF-1) Trader The C-1 Trader (original designation TF-1) was derived from the S-2 Tracker as a carrier on-board delivery aircraft. However, BuAer officials realized thatthe spec was so advanced that the new aircraft wouldn't be ready until intothe 1960s, and so the BuAer also ordered two prototype… [6], On 2 June 2011, the US Navy loaned two C-2A(R) Greyhounds from VRC-40 (USN BuNos 162143 & 162165) to the French Navy. The USN was exploring a replacement for the C-2, including the V-22 Osprey as of September 2009. Cependant, il possède un fuselage plus large, est doté d'une porte cargo à l'arrière. Le second vola le 28 janvier 1965. Purchase from SimMarket PAINTKIT DOWNLOAD EUROFIGHTER TYPHOON V1.10 For FSX:A/SE and Prepar3D v2.5/v3.X with Tacpack In 1952 the Navy designated this aircraft the XS2F-1 and flew it for the first time on December 4 that year. Entdecke (und sammle) deine eigenen Pins bei Pinterest. 30.01.2015 - Howard Templeton hat diesen Pin entdeckt. The aircraft has four vertical stabilizers because of aircraft carrier hangar deck height restrictions. [1400px] James Brisbane; Grumman C-2A Greyhound; 162165 photos; United States - US Navy (USN) Airline: United States - US Navy (USN) Reg: 162165 photos; Aircraft: Grumman C-2A Greyhound; Serial #: 45; … Interior view from the tail of a C-2A Greyhound assigned to Fleet Logistics Support Squadron 40 (VRC-40). Le dernier appareil fut délivré en février 1990. à partir de 1974, les C-2 virent leurs hélices Aeroproducts remplacées par des Hamilton Standard. Cockpit Model: Development Hangar Website Repository: Download: License: GPLv2+ v; t; e; The C-2 Greyhound is a twin-engine transport aircraft, designed to provide critical logistics support to aircraft carriers of the United States Navy. La seconde version est équipée de deux turbopropulseurs Allison T56-A-425 développant 4 978 ch, entraînant des hélices quadripales Hamilton Standard Type 54460-1. Cette configuration à quatre dérives est la conséquence de la restriction de hauteur imposée pour le rangement dans le hangar des porte-avions[2],[7]. Dès le 4 août 1990, soit deux jours après l'invasion du Koweït par l'Irak, des C-2 de la VR-24 furent détachés à Tel Aviv dans le but de soutenir le porte-avions USS Dwight D. Eisenhower lors de son passage de la Méditerranée à la mer Rouge. Installing the Rolls Royce T56-427A engines would cut fuel consumption by 13-15 percent with the same 8-bladed propeller. The most visible modification, however, was the adoption of a set of propellers with eight blades. Prototype C-2s first flew in 1964 and production followed the next year. Between November 1985 and February 1987, VR-24 (the former Navy Transport Squadron) and its seven reprocured C-2As demonstrated the aircraft's exceptional operational readiness. C-2 Greyhound COD confirmed involved in the crash. The C-2 replaced the piston-engined Grumman C-1 Trader in the COD role. A modernization program brought existing Greyhounds up to speed in 1973. After successful testing, Grumman began production of the aircraft in 1965. Son chargement est souvent constitué de fret et de passagers. Aircraft help. La dernière modification de cette page a été faite le 11 février 2021 à 20:25. your own Pins on Pinterest Deux prototypes YC-2A furent construits à partir de cellule d'E-2A dont le fuselage et le train d'atterrissage furent modifiés. The Greyhound's ability to airdrop supplies and personnel, fold its wings, and generate power for engine starting and other uses provide an operational versatility found in no other cargo aircraft. The proposal is to give the Greyhounds the same wings, glass cockpit, and engines as the E-2D Advanced Hawkeye in two phases. The first of 87 examples flew in 1955 and they remained in service until replaced by the C-2 Greyhound. From Wikimedia Commons, the free media repository. The large aft cargo ramp and door and a powered winch allow straight-in rear cargo loading and unloading for fast turnaround. En 2010, tous les aéronefs C-2A (R) ont reçu des hélices mises à jour (de quatre à huit pales) et des mises à jour de navigation (cockpit en verre). On 29 April 1965, YC-2A #148147 ditched into Long Island Sound on a test flight, killing all 4 crewmen. Il est construit par Grumman (maintenant Northrop Grumman). C2 cargo hatch USS John C. Stennis.jpg 1,024 × 680; 111 KB. Le second appareil fut utilisé pour tester l'intégration de l'avionique et la compatibilité électromagnétique, les essais prirent fin en septembre 1985. Un article de Wikipédia, l'encyclopédie libre. Il impliquait une révision générale des moteurs, des circuits électriques, le remplacement du radar de navigation et des améliorations de structure. Will she make it? Puis ce fut au tour des porte-avions USS America et USS Roosevelt de rejoindre le dispositif, ce dernier emportait à son bord un C-2 de la VRC-40. à partir de 1985, l'US Navy fut dans l'obligation de retirer ses C-1A. Ils devaient assurer 24h/24 la livraison de pièces, de munitions spéciales, de passagers et du courrier. A C-2A taxis prior to takeoff on a flight to USS John F. Kennedy (CV-67) in Feb 1984. The Grumman C-2A Greyhound … Ils furent aussi pourvus d'un nouvel APU (Auxiliary power unit) afin de diminuer la dépendance aux équipements au sol. Having the same cockpit as the E-2D would deliver a 10 percent savings on integrated logistics support over the life of the airplane. Oct 22, 2014 - This Pin was discovered by Howard Templeton. En janvier 2015, elle commande 44 Boeing-Bell V-22 Osprey[3] pour les remplacer à partir de 2020[4]. Après le déclenchement de l'opération Desert Shield, l'USS Ranger arriva le 14 janvier 1991, avec un C-2A de la VRC-30 qui fut basé à Al Fujairah. In response to this Grumman began development on a prototype twin-engine, high-wing aircraft which it designated the G-89. La nouvelle version était dotée d'un caisson de voilure dont la résistance aux efforts et à la corrosion était augmentée, d'équipement de navigation numériques, d'un meilleur conditionnement d'air, de sièges plus confortables, d'une meilleure insonorisation, d'un train d'atterrissage avant renforcé, de freins plus puissants et ses moteurs furent remplacés par des Allison T56-A-425. Lors du conflit, les sept avions de la CVR-40 basés à Bahreïn assuraient les liaisons avec les quatre porte-avions opérant à partir du golfe Persique tandis que les trois appareils de la VR-24 détachés à Djeddah faisaient de même avec les deux autres porte-avions naviguant en mer Rouge. Puis le 12 août, un autre détachement fut implanté à Djeddah pour soutenir les opérations des porte-avions USS Saratoga et USS John F. Kennedy. Le Grumman C-2 Greyhound est un avion de transport bi-turbopropulseur à aile haute embarqué sur porte-avions. Its primary mission is carrier onboard delivery. The lifespan of the C-2A(R) was 10,000 hours, or 15,000 carrier landings; current plans require the C-2A to perform its mission supporting battle group operational readiness through 2015. More C-2s were ordered in the 1980s. La soute peut accueillir, en lieu et place d'une cargaison, 28 passagers ou 12 civières et leurs médecins. Le troisième membre d'équipage est responsable du chargement. The C-1 Trader grew out of a need by the United States Navy for a new anti-submarine airplane. Category:Cockpit of C-2 Greyhound. 130925-N-SH505-098 (10036692076).jpg 4,928 × 3,280; 1.89 MB. Le premier appareil de la seconde série effectua son premier vol le 4 février 1984, il fut utilisé par Northrop Grumman afin d'effectuer des tests de compatibilité avec le porte-avions et des essais en vol. Le Grumman C-2 Greyhound est un avion de transport bi-turbopropulseur à aile haute embarqué sur porte-avions. En 1980, un appareil modernisé fut équipé d'une perche de ravitaillement en vol afin des d'effectuer des essais, mais ce système ne fut finalement pas appliqué car jugé trop dangereux à cause de la proximité des hélices. In 1955, the Navy Bureau of Aeronautics (BuAer) issued a request for anadvanced carrier-based AEW aircraft. The initial Greyhound aircraft were overhauled in 1973. La porte arrière se transforme en rampe pour faciliter le chargement. The C … Dubbed the Reprocured C-2A (C-2A(R)) due to the similarity to the original, the new aircraft has airframe improvements and better avionics. The Grumman C-2 Greyhound is a twin-engine, high-wing cargo aircraft, designed to carry supplies, mail, and passengers to and from aircraft carriers of the United States Navy. Similar performance by the C-2A would require engine temperatures at 70 degrees F, with higher temperatures requiring trading fuel for payload. The 36 C-2A(R)s are undergoing a critical Service Life Extension Program (SLEP). En 1967, ce fut au tour de la VR-24 basée à Sigonella en Sicile et Rota en Andalousie de recevoir ses C-2A. In 1984, the Navy ordered 39 new C-2A aircraft to replace older airframes. [2], In November 2008, the company also obtained a $37M contract for the maintenance, logistics and aviation administration services over five years for the C-2A fleet assigned to VX-20 test and evaluation squadron at Patuxent River. C-2 GREYHOUND - E-2 HAWKEYE v1.00 For FSX:A/SE and Prepar3D v2.5/v3.X/v4.X A detailed rendition of this family of naval turboprops, including analog anddigital cockpits variants, and 4-bladed and 8-bladed prop variants. After successful testing, Grumman began production of the aircraft in 1965. Currently, there are no plans to replace the C-2A(R) fleet, and there are no replacement aircraft in development. Le programme de rénovation s'étira jusqu'en mars 1982 à raison de trois avions par an. Choisissez parmi des contenus premium C 2a Greyhound de la plus haute qualité. The two aircraft were stationed at Toulon-Hyères Airport, Hyères to assist in improving the flow of logistics and supplies to the French aircraft carrier Charles de Gaulle operating in the Mediterannean Sea off Libya in support of the NATO intervention in Libya. The aircraft could carry 9 passengers or 3,500 lbs of cargo. It also places the outboard rudder surfaces directly in line with the propeller wash, providing effective yaw control down to low airspeeds, as during takeoff and landing. The C-2 Greyhound, a derivative of the E-2 Hawkeye, shares wings and power plants with the E-2, but has a widened fuselage with a rear loading ramp. Site Areas; Settings; Private Messages ; Subscriptions; Who's Online; Search Forums; Forums Home; Forums; General Interest. L'avion Greyhound initial a été révisé en 1973. Once the program is complete, it will allow the current 36 aircraft to operate until 2027. The C-2 replaced the piston-engined Grumman C-1 Trader in the COD role. 3m 14s; HD; TV-PG; An anxious student pilot is attempting to land a C2-A Greyhound on a U.S. aircraft carrier. Finalement cette dernière solution fut choisie. The File is C-2A.zip. On 15 December 1970, C-2A #155120 from VRC-50 crashed shortly after launch from, On 12 December 1971, C-2A #152793 crashed en route from Cubi Point to, On 29 January 1972, C-2A #155122 crashed while attempting to land on the, On 16 November 1973, C-2A #152787 crashed into the sea after takeoff from. Although Christmas Day is … C-2 GREYHOUND - E-2 HAWKEYE v1.00 For FSX:A/SE and Prepar3D v2.5/v3.X/v4.X A detailed rendition of this family of naval turboprops, including analog anddigital cockpits variants, and 4-bladed and 8-bladed prop variants. Lors du déclenchement de l'opération Desert Storm, le 15 janvier 1991 c'est un appareil de la VRC-40 qui apporta en une seule mission les ordres de déclenchement des attaques aux porte-avions Saratoga, America et Roosevelt. Pendant toute la durée des combats, les C-2 connurent une activité record. Le plancher de la soute est renforcé et peut supporter 1 465 kg/m2. La marine nationale française s'est montrée très intéressée par l'achat de Greyhound qui se sont révélés indispensables durant l'opération Harmattan, mais se heurte au refus du gouvernement français pour des raisons budgétaires. Bien que le premier prototype fut perdu, les essais furent concluants et en décembre 1966 le C-2A entrait en service au sein de la flottille VRC-50. Entre 1969 et 1972, une série d'accidents provoqua la perte de plusieurs appareils au rythme d'un par an, mais aucun problème particulier ne fut mis au jour. De plus, il disposait de 25 % plus d'espace pour le fret. Dans les années 1960, à la suite d'une demande de l'US Navy souhaitant remplacer ses C-1A Trader dont les performances limitaient le soutien logistique du porte-avions, Grumman étudia plusieurs projets dérivés d'une cellule de E-2A Hawkeye dénommés G-123C, D et E mais aucun d'eux ne parvint à convaincre l'US Navy. Watch to the end to see! ", The Future COD Aircraft Contenders: The Northrop Grumman C-2A Greyhound, http://www.navytimes.com/news/2009/09/navy_osprey_092009w/, "MV-22 Osprey Flight Operations Tested Aboard USS, http://www.navy.mil/submit/display.asp?story_id=70031, http://aviation-safety.net/database/record.php?id=19650429-0, http://aviation-safety.net/database/record.php?id=19691002-0, "15 December 1970 Grumman C-2A Greyhound", http://aviation-safety.net/database/record.php?id=19701215-0, "12 December 1971 Grumman C-2A Greyhound", http://aviation-safety.net/database/record.php?id=19711212-2, http://aviation-safety.net/database/record.php?id=19720129-1, "16 November 1973 Grumman C-2A Greyhound", http://aviation-safety.net/database/record.php?id=19731116-0, http://www.history.navy.mil/planes/c-2.pdf, https://military.wikia.org/wiki/Grumman_C-2_Greyhound?oldid=4788529, A C-2A in July 1988, based at Naval Air Station, Sigonella (Sicily, Italy). [4], An illustration to commemorate VRC 40 "Rawhides" detachment of C-2A(R) Greyhounds to the French Navy in June 2011. In 1984, more C-2As were ordered under designation Reprocured C-2A or C-2A(R). This clip comes from Mighty Planes: C2-A Greyhound For more videos like this one, be sure to … * Grumman Corporation, now part of Northrop Grumman, was a pioneer inairborne early warning (AEW) technology, adapting the Grumman Avengertorpedo-bomber to the AEW role under Project CADILLAC at the end of World WarII. Bien que vu de l'extérieur les deux générations de C-2A soient similaires, de nombreuses améliorations furent apportées. Articles with dead external links from November 2014, Articles with unsourced statements from April 2014, Articles incorporating text from Wikipedia, 1960s United States military transport aircraft, Fleet Logistics Support Squadron 40 (VRC-40), http://www.navy.mil/navydata/fact_display.asp?cid=1100&tid=100&ct=1, "Osprey Takes on Greyhound in Fight Over U.S. Navyâs COD. The eight-bladed NP2000 propeller is another part of this upgrade and is expected to be installed by 2010. Discover (and save!) Its primary mission is carrier onboard delivery (COD). The original C-2A aircraft were overhauled to extend their operational life in 1973. Mass Communication Specialist 3rd Class Renee Candelario, USN (8 October 2012). Media in category "Cockpit of C-2 Greyhound" The following 8 files are in this category, out of 8 total. Celui-ci était destiné à prolonger la vie opérationnelle des C-2 de dix ans. Le premier appareil fut livré le 8 juillet 1985 à la VAW-120 chargé de l'entraînement du personnel sur C-2A. With the new engines, the C-2 would be able to take off with a 10,000 lb payload in 125 degree heat and fly in excess of 1,400 nmi (1,600 mi). Finalement, le projet G-123I conçu en mai 1961 fut choisi un an plus tard et fut modifié en G-123L. The Common Support Aircraft was once considered as a replacement for the C-2, but failed to materialize. This was the first Greyhound delivered in 1966. She’s attempting to land a C2-A on an aircraft carrier. Its primary mission is carrier onboard delivery (COD). A cage system or transport stand restrains cargo during carrier launch and landing.
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